středa 21. ledna 2015

Inteview s Paškom

Pavlo Hrytsiuk – známy ako Paška - pracuje od jari 2014 ako dobrovoľník v rámci Európskej dobrovoľníckej služby v komunitnom centre Člověka v tísni v Spišskom Podhradí. Paška pochádza z Ukrajiny, z mesta Rivne. Keďže počas svojho dobrovoľníckeho pobytu už strávil na Slovensku pol roka, spýtali sme sa ho zopár otázok k jeho doterajšej skúsenosti:

Čo ťa priviedlo na Slovensko?
Na Slovensko som docestoval v rámci Európskej dobrovoľníckej služby. Prihlásil som sa, lebo som chcel získať nové skúsenosti v práci s deťmi. Takisto som chcel spoznať Slovenskú republiku a vycestovať do krajiny Európskej únie. Dúfam, že si počas môjho pobytu nájdem aj nových kamarátov nielen na Slovensku, ale aj inde v Európe.
Aké sú podľa teba rozdiely medzi Ukrajinou a Slovenskom?
Celkovo je to veľký rozdiel, najväčší asi v platoch. Rozdiel je viditeľný napríklad aj na cestách, tu na Slovensku sú rovné, v lepšom stave. Zdá sa mi, že tu ľudia nie sú takí zlí ako na Ukrajine. Celkovo sa mi zdá, že na Slovensku je lepší život ako u nás.
Poznáš, ako žijú Rómovia na Ukrajine? Ako by si porovnal život Rómov na Slovensku a na Ukrajine?
Je to veľký rozdieľ. Rómovia, ktorých poznám na Ukrajine sú väčšinou žobráci, žijú veľmi chudobne. Na Ukrajine som nikdy nevidel normálnych slušných Rómov ako na Slovensku. Takisto celkový výzor Rómov je na Ukrajine odlišný od Slovenska.
Vedel by si si predstaviť život na Slovensku alebo by si sa radšej vrátil domov?
Ak by som tu stretol dievča, ktoré by sa mi zapáčilo, vedel by som ostať tu na Slovensku. Podstatné je pre mňa to, aby som žil tam, kde som šťastný.
Čo si sa doposiaľ naučil popri práci v komunitnom centre v Spišskom Podhradí?
Práca s deťmi sa mi páči. Je to práca, ktorá ma baví. Od pracovníkov centra a od detí som sa naučil rozprávať pekne po slovensky. Takisto ma teší, že mám viac možností cestovať, spoznávam mestá, obce, kultúru Slovenska. A podarilo sa mi aj urobiť si vodičský preukaz a nasledne som si kúpil auto.

Veronika Sedláková, Spišské Podhradie

Žádné komentáře:

Okomentovat