čtvrtek 22. ledna 2015

Dobrovoľník zo Španielska pomáha v Spišskom Podhradí

Alberto Pineiro pracuje od novembra 2014 ako dobrovoľník v rámci Európskej dobrovoľníckej služby v komunitnom centre Člověka v tísni Slovensko v Spišskom Podhradí.
Alberto pochádza zo Španielska, z mesta Santiago de Compostela. Keďže počas svojho dobrovoľníckeho pobytu už strávil na Slovensku tretí mesiac, spýtali sme sa ho zopár otázok k jeho doterajšej skúsenosti.

Alberto, čo ťa priviedlo na Slovensko?
Ja som prišiel na Slovensko v rámci Európskej dobrovoľníckej služby. Prišiel som tu pomôcť, pretože ma zaujal projekt, ktorým Člověk v tísni hľadal dobrovoľníkov. Rozhodol som sa pre Slovensko, nakoľko mám vzťah k práci s deťmi a takýto dlhý pobyt mimo domov je pre mňa nová skúsenosť.

Aké sú podľa teba rozdiely medzi Španielskom a Slovenskom?
Pre mňa je rozdiel v kultúre a spôsobu žitia. Ľudia sú tu dosť nudní a odmeraní, bez žiadnej energie. Poznajú len prácu od pondelka do piatka a víkend trávia doma pred televízorom. Nenapĺňajú svôj život efektívne. Ve Španielsku je to opačne. Ľudia tam žijú, bavia sa, sú plní energie.

Poznáš ako žijú Rómovia v Španielsku? Ako by si porovnal ich život na Slovensku a v Španielsku?
Rómovia žijú presne tak ako na Slovensku. Sú segregovaní, majú tam osady. Niektorí španielski Rómovia žijú aj medzi majoritou.

Vedel by si si predstaviť život na Slovensku, alebo by si sa radšej vrátil domov?
Keď skončím dobrovoľnícku službu tak sa určite vrátim domov k rodine. A hlavne do tepla. Španielske horúčavy by mi chýbali. Slovensko je zimná krajina, ale určite sa sem niekedy vrátim na dovolenku.

Čo si sa doposiaľ naučil popri práci v komunitnom centre v Spišskom Podhradí?
Spoznal som tu novú kultúru. Samozrejme halušky, ľudí okolo mňa, ktorí mi dávajú energiu.
Učím sa aj anglický jazyk, aby som mohol komunikovať s ľuďmi v centre. Zatiaľ som tu tretí mesiac, tak dúfam že sa na mňa nalepí ešte veľa vecí.

Marek Čonka, Spišské Podhradie

2 komentáře:

  1. dobrý deň
    Ja som kelvine peters
    Ja som na vaše služby pre všetky vaše pôžičky naliehavo potrebujú alebo začať projekt.
    Sme tu pre vás.
    S nami je bezpečnejšie!
    E-Mail: sospepfinance@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  2. dobrý deň
    Ja som kelvine peters
    Ja som na vaše služby pre všetky vaše pôžičky naliehavo potrebujú alebo začať projekt.
    Sme tu pre vás.
    S nami je bezpečnejšie!
    E-Mail: sospepfinance@gmail.com

    OdpovědětVymazat