středa 21. ledna 2015

Ako sa študuje v Košiciach?

Na den otvorených dverí sme sa išli pozrieť na Súkromnú pedagogickú a sociálnu akadémiu v Košiciach, kde sme sa pýtali študentov, prečo si vybrali práve túto školu, čo ich zaujalo, čo sa im na škole páči a čo očakávaju od svojej budúcnosti.
Vybrali sme si troch rómských študentov, ktorí študujú prvý a druhý ročník.

Petra Vidličková:
„Túto školu som si vybrala preto, lebo je tu dobrý prístup učiteľov k žiakom, dobrý kolektív študentov a perfektné školské prostredie. Na škole ma hlavne zaujal môj odbor, ktorým je učitelstvo pre materské školy a spoznávanie nových spolužiakov a priateľov.
Moje očakávania od budúcnosti sú: úspešne dokončit školu, vyhľadať si prácu a popri nej študovať na VŠ.“

Druha študentka sa volá Nikola Hadová:
„Túto školu som si vybrala preto, lebo mi ju odporúčali mojí rodičia a moji priatelia, ktorí na tejto škole študujú. Od nich som počula samé chvály. A presne je to tak, ako mi to hovorili. Som štastná, že môžem študovať na škola ako je táto. Môj odbor je učiteľstvo pre materské školy a počas štúdia sa snažím dosahovať perfektné výsledky. Po úspešnom dokončení strednej školy si chcem nájsť takú prácu, ktorá bude súvisieť s mojím štúdiom. Popri práci budem študovať na VŠ.“

Slavomír Vidlička odpovedal na naše otázky takto:
„Študujem na Súkromnej pedagogickej a sociálnej akadémii v Košiciach na Požiarnickej ulici. Som žiakom 2 ročníka. Moja budúca profesia je sociálno výchovný pracovník. Môj sen a cieľ je úspešne dokončiť strednú školu, zmaturovať a pokračovať na pomaturitnom štúdiu odboru učiteľstvo pre materské školy. A keď mi Boh dá chcem ísť študovať na VŠ pedagogický odbor.
Čo sa mi páči na mojej škole? V škole sa mi veľmi páči prístup učiteľov k žiakom. Ja som si veľmi obľúbil učiteľov. Sú takí milí, dobrí a samozrejme aj učiteľky sú pekné.
Čo sa mi tam nepáčí? Čo sa týka študentov, nemám rád povýšenosť a najmä takých ľudí nemám rád, ktorí sa nesprávajú na svoj vek. Ja hovorím len jedno - máme držať pri sebe, keď máme nejaký problém.
Najlepšie na mojom štúdiu je, že v našej škole sme všetci Rómovia. Preto, keď čítate tento rozhovor, prosím vás, zamyslíte sa sami nad sebou a porozmýšlajte o tom, čo chcete vo vašom živote dosiáhnuť. Ukážme tým ľuďom, ktorí nadávajú do Cigánov, že aj my Rómovia sme niečoho schopní, že aj my na niečo máme.“

Milan Vidlička, Kecerovce

1 komentář:

  1. dobrý deň
    Ja som kelvine peters
    Ja som na vaše služby pre všetky vaše pôžičky naliehavo potrebujú alebo začať projekt.
    Sme tu pre vás.
    S nami je bezpečnejšie!
    E-Mail: sospepfinance@gmail.com

    OdpovědětVymazat